کولرگازی اصفهان

تفاوت کولرگازی و پمپ های حرارتی

تفاوت کولرگازی و پمپ های حرارتی

وقتی نوبت به انتخاب راه حل مناسب گرمایش و سرمایش می رسد، مینی کولرگازی گری و پمپ های حرارتی اغلب در بالای لیست قرار دارند. با این حال، با گزینه‌های بسیار زیاد، درک تفاوت‌های بین مینی اسپلیت‌ها، پمپ‌های حرارتی سنتی و پمپ‌های حرارتی مینی اسپلیت می‌تواند چالش برانگیز باشد. در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به هر نوع سیستم و تفاوت‌های بین آن‌ها خواهیم داشت.
مینی اسپلیت چیست؟

مینی اسپلیت ها سیستم های گرمایشی و سرمایشی بدون کانال هستند که می توانند در اتاق ها یا مناطق جداگانه در سراسر یک خانه یا محل کار نصب شوند. آنها از یک واحد کمپرسور در فضای باز و یک کنترل کننده هوای داخلی تشکیل شده اند که برای تنظیم دما در هر منطقه با هم کار می کنند. این به صاحبان خانه اجازه می دهد تا کنترل دقیقی بر دمای هر اتاق داشته باشند، بدون نیاز به کانال کشی. اصطلاح “سیستم تقسیم” از این واقعیت ناشی می شود که هم یک واحد خارجی و هم واحد (های داخلی) وجود دارد.

یکی از بزرگترین مزایای مینی کولرگازی ها، انعطاف پذیری و توانایی آنها برای گرم کردن یا خنک کردن مناطق خاصی از خانه یا ساختمان به جای گرم کردن یا خنک کردن کل فضا است. این امکان راندمان بیشتر انرژی و صرفه جویی در هزینه و همچنین بهبود کنترل راحتی را فراهم می کند. مینی اسپلیت‌ها نیز نسبت به سیستم‌های پمپ حرارتی کانالی یا سیستم‌های AC مرکزی نصب می‌شوند، زیرا نیازی به کانال‌های موجود یا بازسازی‌های گسترده ندارند. علاوه بر این، مینی اسپلیت‌ها اغلب ساکت‌تر و محتاط‌تر هستند، و آنها را به گزینه‌ای جذاب‌تر برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال حفظ زیبایی خانه یا ساختمان خود هستند.

علاوه بر این، مینی اسپلیت‌ها اغلب قابل اطمینان‌تر هستند و نسبت به سیستم‌های کانالی نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند، و آنها را به گزینه‌ای راحت‌تر برای کسانی که می‌خواهند یک راه‌حل گرمایش و سرمایش بدون نگرانی می‌خواهند تبدیل کند.

پمپ های حرارتی چیست؟

پمپ های حرارتی از فناوری استفاده می کنند که گرما را با استفاده از مقدار کمی انرژی از یک مکان به مکان دیگر منتقل می کند. پمپ های حرارتی با استخراج گرما از هوا یا زمین بیرون و سپس فشرده سازی آن برای بالا بردن یا کاهش دما تا حدی که بتوان از آن برای گرمایش یا سرمایش استفاده کرد، کار می کند. پمپ های حرارتی را می توان در یک سیستم کانالی استفاده کرد که گرمایش و سرمایش را در سراسر یک فضا از طریق کانال ها و دریچه های هوا توزیع می کند یا با یک یا چند تهویه هوای داخلی در مناطق مختلف یک فضا جفت شود تا یک سیستم مینی اسپلیت ایجاد شود.

تفاوت بین سیستم‌های پمپ حرارتی کانالی و سیستم‌های AC سنتی در این است که پمپ‌های حرارتی هم گرمایش و هم سرمایش را فراهم می‌کنند، در حالی که سیستم‌های هوای مرکزی سنتی معمولاً فقط خنک‌کننده هستند و اغلب با یک کوره جفت می‌شوند تا گرما را از طریق سیستم کانال ارسال کنند. در حالی که پمپ‌های حرارتی کانالی کارآمدتر از هوای مرکزی سنتی هستند، هر دو هوا را از طریق سیستم‌های مجرای توزیع می‌کنند و هر دو را نسبت به سیستم‌های مینی اسپلیت بسیار کمتر کارآمد و انعطاف‌پذیر می‌کنند.

پمپ های حرارتی مینی اسپلیت چیست؟

پمپ های حرارتی مینی اسپلیت سیستم های HVAC هستند که سیستم های مینی اسپلیت را با فناوری پمپ حرارتی ترکیب می کنند. آنها راحتی و انعطاف پذیری هواگیرهای داخلی بدون کانال را به همراه قدرت گرمایش و سرمایش و کارایی پمپ های حرارتی ارائه می دهند. این ترکیب به قدری محبوب شده است که وقتی می شنوید کسی می گوید: “mini-split”، “heat pump” یا ترکیبی از این دو کلمه، احتمالاً به این نوع قدرتمند سیستم HVAC اشاره می کند.

در این مرحله ممکن است از خود بپرسید: “آیا همه مینی اسپلیت ها پمپ حرارتی هستند؟”

پاسخ “نه” است، مینی اسپلیت ها همه پمپ های حرارتی نیستند. مشابه سیستم‌های هوای مرکزی، برخی از مینی اسپلیت‌ها فقط خنک‌کننده هستند و عملکرد گرمایشی را ارائه نمی‌کنند. یک سیستم پمپ حرارتی مینی اسپلیت برای انجام هر دو طراحی شده است. شایان ذکر است که تمامی سیستم های مینی اسپلیت ساخته شده توسط GREE پمپ های حرارتی مینی اسپلیت هستند و هم قابلیت گرمایش و سرمایش و هم حداکثر کارایی و انعطاف پذیری را دارند.

در نهایت، پمپ‌های حرارتی مینی کولرگازی GREE کارایی و انعطاف‌پذیری سیستم‌های مینی اسپلیت بدون کانال را با قابلیت گرمایش و سرمایش پمپ‌های حرارتی ترکیب می‌کنند و تجربه کنترل آب و هوای نهایی را برای خانه یا محل کار مشتری شما فراهم می‌کنند.

GREE همچنین مقدار زیادی از قطعات تعویض پمپ حرارتی مینی اسپلیت را در دسترس نگه می‌دارد تا بتواند سیستم تهویه مطبوع خود، در تمام طول سال به خوبی کار کند. اگر در مورد نصب کولرگازی گری سوالی دارید، حتما از صفحه نمایندگی کولرگازی گری در اصفهان دیدن فرمایید تا بتوانیم شما را با یک متخصص نصب معتبر GREE در منطقه شما مرتبط کنیم. تکنسین کولرگازی GREE دارای مجوز می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام سیستم HVAC بهترین گزینه برای خانه شما است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن
Call Now Button